استفاده از Note pad
 
درباره وبلاگ


اگر می دانیم داشته هایمان می تواند کمکی به دیگران بکند بهتر است آنها را در اختیار دیگران هم بگذاریم چراکه: "زکات علم ،نشر آن است"
آرشيو وبلاگ


ورود اعضا:
پشتیبانی
یک شنبه 26 خرداد 1392برچسب:, :: 21:30 ::  نويسنده : احسان

 ممکنه این مطلب رو بدونید ولی خب تکرارش بد نیست...

می دونید که یکی از مهمترین بخش ها ویندوز استفاده از دستورات تحت داس یا به عبارتی همون Commond Prompt هست و قطعا بسیاری از دستورات اونو بلدید. شما می تونید علاوه بر استفاده مستقیم از این محیط از طریق نوشتن دستورات توی Note pad و ذخیره کردن ،اون ها رو تحت محیط cmd اجرا کنید. مثلا همین Ping ساده رو میشه به این صورت اجرا کرد:

اول یه صفحه Note Pad باز کنید و بعد دستور ping 4.2.2.4 -t رو توی اون بنویسید. بعد گزینه save az رو بزنید و با یه اسم دلخواه ولی با پسوند bat. اونو ذخیره کنید. بعد می بینید فایل ذخیره شده به صورت یک ایکونی که شکل چرخ دنده داره ایجاد شده. اونو که باز کنید تحت محیط Cmd اجرا میشه...! 

البته این Note pad قابلیت های دیگه هم داره که اونها هم با استفاده از api های محیط Cmd صورت می گیره. مثلا باز کردن صفحاتی که مسیرهای طولانی داره می تونید این مسیر رو با استفاده از دستورات مشخصی توی Note pad بنویسید و بعد اونو رو Desktop ذخیره کنید و هر موقع خواستید صفحه مورد نظرتون رو باز کنید فقط کافیه اون فایل ذخیره شدتون رو باز کنید. ارتباط بین optionهای مختلف نرم افزارهای کاربردی و سیستمی ویندوز به این تعداد محدود نمیشه و شما می تونید با استفاده از همین قابلیت ها کارهای دیگه و جالب تری انجام بدید که اگه لازم شد تو نوشته های بعدی در موردشون توضیح می دم.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: